Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 33

Θέμα: Ισχύς - Ροπή (Τι να διαλέξω???)

  1. #1
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.664

    Ισχύς - Ροπή (Τι να διαλέξω???)



    Το προαιώνιον τούτο ερώτημα αναδύεται κάθε φορά που (νομίζουμε ότι..) διαβάζουμε πίνακες δυναμομέτρησης και συγκρίνουμε καμπύλες (..νταξ για την παραλία, αλλά σε Ntm ???).

    Μια ελαφρά αποσαφήνιση των 2 ταλαιπωρημένων αυτών όρων, μάλλον θα βοηθήσει στον διαχωρισμό τους (και στο μπλέξιμο, γιατί όπως θα δούμε παρακάτω, εμπλέκονται "τα μάλα"...).

    Η ΡΟΠΗ, σαν φυσικό μέγεθος, ορίζεται σαν το γινόμενο μιας δύναμης επί την (κάθετη) απόσταση από το σημείο που ασκείται, οπότε και η τιμή της είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις τιμές της δύναμης ή της απόστασης ή και των δύο.

    (Αν δεν μπορούμε να κόψουμε το κεφάλι μιας φρακαρισμένης βίδας με συγκεκριμένου μήκους κλειδί, χρησιμοποιούμε προέκταση...)

    Η ροπή ενός κινητήρα εξαρτάται από την πίεση που ασκεί το εκτονούμενο μετά την καύση μίγμα πάνω την κεφαλή του εμβόλου. ( Η πίεση είναι δύναμη ανά επιφάνεια, αλλά θεωρείστε την σαν σκέτη δύναμη...)
    Η πίεση όμως που ασκούν τα αέρια κατά την εκτόνωσή τους δεν είναι σταθερή, γιατί καθώς προχωράει η εκτόνωση το έμβολο κατεβαίνει με αποτέλεσμα να αυξάνει συνεχώς ο χώρος που έχουν στην διάθεσή τους τα αέρια, με συνέπεια η πίεση να μην παραμένει σταθερή.
    Έτσι "βγαίνει" μια μέση πίεση καύσης.

    Για τον υπολογισμό της ροπής του κινητήρα, που είναι άμεσα εξαρτημένη από την μέση πίεση, χρησιμοποιούμε τον τύπο:

    ΡΟΠΗ = Κ Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου

    όπου Κ ένας συντελεστής που έχει σχέση με τις απώλειες λόγω τριβών (τον αφήνουμε ήσυχο..).

    Τα παραπάνω συμβαίνουν κάθε φορά που έχουμε μια εκτόνωση.
    Αν αυξήσουμε τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα μας, επόμενο είναι να έχουμε περισσότερες εκτονώσεις (στην ίδια χρονική διάρκεια) άρα και μεγαλύτερη παραγωγή Έργου.
    Εφόσον το Έργο ισούται με το γινόμενο μιας δύναμης επί την μετατόπιση (που προκάλεσε η δύναμη), περνάμε στην περίφημη ΙΣΧΥ του κινητήρα μας, η οποία δεν είναι τίποτε άλλο από το Έργο στην μονάδα του χρόνου ( W = P X t, σας γ@μω τα Λύκεια....).

    Όσο πιο πολλές φορές περιστρέφει ο κινητήρας μας ένα σταθερό φορτίο, τόσο μεγαλύτερο έργο (άρα και ισχύ) παράγει....

    Η ιπποδύναμη λοιπόν είναι ίση με:

    ΙΣΧΥΣ = Κ2 Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου Χ ρυθμός περιστροφής

    Ακόμη ΠΙΟ ΑΠΛΑ : Η ιπποδύναμη είναι το γινόμενο της ροπής επί τις στροφές του κινητήρα.

    Τούτων δοθέντων, για να πετύχουμε αύξηση της ροπής χρειάζεται να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση (τα περί συμπίεσης και πλήρωσης των κυλίνδρων, που λέγαμε....).

    Για να πετύχουμε αύξηση της ιπποδύναμης, μπορούμε επίσης να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση η/και τον ρυθμό περιστροφής.

    Ηλίου φαεινότερον ότι με αύξηση της ροπής (μέσω αυξημένης συμπίεσης) ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ έχουμε και αύξηση της ιπποδύναμης...
    .
    .
    .
    .
    .
    .


    Σε περιορισμούς ρυθμού περιστροφής, "κρέμασμα" κινητήρα στα κόκκινα, διαφορετική κορύφωση ροπής και πποδύναμης κ.λ.π. θα περάσουμε "εν ευθέτω χρονικό διάστημα"...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  2. #2
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.664
    Αρχικά δημιουργήθηκε από alnotas
    Ροπή.....rulezzzzz


    Ένα περίεργο πράγμα...!!!

    Το ίδιο λένε όλοι με Πολλά κυβικά και Λίγα άλογα...!!!

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  3. #3
    MOY AΡΕΣΕΙΣ ΒΡΕ ΠΑΛΙΑΝΘΡΩΠΕ......


    ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΑΦΟΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

    ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ!!!
    Never ride faster than your angel can fly!!!

  4. #4
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.664
    Αρχικά δημιουργήθηκε από melsaltas
    ..ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ..
    Ξέρεις..., μπορείς να τις βρείς και σε οποιοδήποτε βιβλίο Μηχανικής του Γυμνασίου / Λυκείου ....

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  5. #5
    ..πάλι αναβάτης.. Το avatar του/της sotpag
    Εγγραφή
    02/11/2002
    Μηνύματα
    1.395

    Re: Ισχύς - Ροπή (Τι να διαλέξω???)

    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan


    ...............(Αν δεν μπορούμε να κόψουμε το κεφάλι μιας φρακαρισμένης βίδας με συγκεκριμένου μήκους κλειδί, χρησιμοποιούμε προέκταση...) ..................


    γιατι να κοψουμε το κεφαλι της βιδας ;;;;
    για να ταλαιπορουν εμενα να την βγαλω μετα.......






    ……μα θαρρώ πως θα τα μπλέξω απ’ τη ροπή και την ισχύ πια μα διαλέξω

    Την ροπή την αγαπώ μα μου αρέσει και η ισχύ…

    13 Φ. ΑΝΤΙΑΝΑΚΥΚΛΩΤΙΚΕΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ

  6. #6
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.664


    Το λοιπόν, φιλομαθείς και ασυγκράτητοι νέοι μου....

    Σύμφωνα με τα παραπάνω (και εφόσον δεν εκφράστηκαν διαφωνίες...),

    Η ροπή ενός κινητήρα θα έπρεπε να είναι ΣΤΑΘΕΡΗ από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη !!!

    Δηλ. η καμπύλη της να μην ήταν και τόσο καμπύλη, αλλά μια ευθεία παράλληλη στον άξονα των χ και σε απόσταση (y) από αυτόν τόση όση και η τιμή της....

    Επειδή κάτι τέτοιο ΔΕΝ συμβαίνει ούτε στις καλύτερες οικογένειες, ας δούμε το γιατί ??....

    Εφόσον ό όγκος του κυλίνδρου είναι σταθερός (και συγκεκριμένος) μάλλον κάτι πρέπει να παίζεται με την μέση ενεργό πίεση, η οποία είπαμε ότι είναι ο "μέσος όρος" (όχι ακριβώς, αλλά never mind...) της συνεχώς μεταβαλόμενης πίεσης που ασκείται στο πιστόνι από την εκτόνωση του καύσιμου μίγματος.

    Αν θεωρήσουμε αυτήν την "μέση" πίεση σταθερή για όλη την διάρκεια της εκτόνωσης, τότε οδηγούμαστε στο συμπερασμα ότι η δύναμη που "σπρώχνει" το πιστόνι προς τα κάτω ΔΕΝ είναι ίδια σε όλη την κλίμακα των στροφών !!!

    Μη έχοντας καθόλου όρεξη για μπλέξιμο με θερμοδυναμικά αξιώματα, δεχόμαστε ότι η πίεση που ασκείται κατά την έναρξη της εκτόνωσης ενός αερίου εξαρτάται (εκτός των άλλων...) από μια παράμετρο (απαντάται με πολλές ονομασίες στην βιβλιογραφία) που έχει να κάνει με τον ειδικό όγκο του αερίου στο κρίσιμο σημείο!!!

    Ντηλαντίς, με το πόσο "τίγκα" σε αέριο είναι ο χώρος ακριβώς πριν την έναρξη της συμπίεσης !!!

    Επειδή το παραπάνω σας θυμίζει κάτι σαν "πλήρωση κυλίνδρου" (και έχετε δίκιο...) οδηγούμαστε αβίαστα (sic !!!) στο ότι ο κύλινδρός μας ΔΕΝ γεμίζει "το ίδιο καλά" σε όλες τις στροφές του κινητήρα....
    (Το γιατί νομίζω το έχουμε πει πολλάκις....).

    ΟΙ κατασκευστές προσπαθούν να πετύχουν (με σχεδιαστικούς συμβιβασμούς) την εμφάνιση της μέγιστης ροπής σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα στροφών και εκεί που συνήθως δουλεύει κατά μεγάλο ποσοστό το μοτέρ !!!
    (Δεν έχει νόημα ένας κινητήρας που αποδίδει την μέγιστη ροπή του κοντά στα "κόκκινα", όταν "σέρνεται" για να την πιάσει....)
    .
    .
    .
    .
    .
    Πρέπει να πάρω τα παιδιά από το σχολείο ....
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #7
    Χιλιομετροφάγος Το avatar του/της SF
    Εγγραφή
    14/05/2002
    Μηνύματα
    2.903
    Έχω κάποιες διαφωνίες συνάδελφε, γιατί κι εγώ πήγα σχολειό και δεν έχεις δίκιο. Γιατί αν στο μάτι του βολάν που πιάνει μάκα η ροπή, πάω και βάλω βενζίνα 115 οχτανίων αντί 95, που την έφερα από τα εξωτερικά, τότε έχω διπλασιασμό ισχύος, τριπλασιασμό του Κ, και γενικώς καλύτερης ποιότητας ζελέ στο μαλλί

    Κατα τ'αλλα...

    Θα έπρεπε ίσως (κατ'αντιπαράθεση) να φτιάξουμε μια ανθολογία του τι ακούμε στο δρόμο, στους μηχανικούς, και ενίοτε και στα περιοδικά...
    ---
    Προσέχουμε για να τρέχουμε

  8. #8
    αχ...και να χα μοτόρι! Το avatar του/της Tropeas
    Εγγραφή
    06/05/2005
    Μηνύματα
    4.981
    Αρχικά δημιουργήθηκε από SF
    Γιατί αν στο μάτι του βολάν που πιάνει μάκα η ροπή, πάω και βάλω βενζίνα 115 οχτανίων αντί 95, που την έφερα από τα εξωτερικά, τότε έχω διπλασιασμό ισχύος, τριπλασιασμό του Κ, και γενικώς καλύτερης ποιότητας ζελέ στο μαλλί
    Κοιτάχτε μάκα απο τις ελληνικές βενζίνες 100 οκτανίων για 30,.000χλμ.


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	μοτερ.jpg 
Προβολές:	871 
Μέγεθος:	7,1 KB 
ID:	23976

  9. #9
    Συζυγος
    Ducati 900 ss ie `99
    Ερωμενη
    Multistrada 1000 S DS

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.220
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Tropeas
    Κοιτάχτε μάκα απο τις ελληνικές βενζίνες 100 οκτανίων για 30,.000χλμ.
    Καλό είναι....Αυξάνει και την συμπίεση ......

  11. #11
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.664

    Κούκου !!!

    Νομίζατε ότι σας ξέχασα (και γλυτώσατε...)??

    Το λοιπόν και για να ψιλοκαταλαβαίνουμε ΓΙΑΤΙ το super-dooper πενταβάλβιδο μοτόρι μας κερνιέται τσαγάκια από κάθε φτιαγμένη πάπια σε ανηφορικό φανάρι, ας πάρουμε υπόψη ότι:

    Οι κατασκευαστές για να πετύχουν καλό "γέμισμα" (και άδειασμα, γιατί αν δεν είναι άδειο ΔΕΝ γεμίζει σωστά...) των κυλίνδρων, προσπαθούν να εκμεταλευτούν στο έπακρο την φυσική ροή των αερίων.
    (Μεγαλώνουν επιφάνεις βαλβίδων, αυξάνουν τον αριθμό τους κ.λ.π.).

    Για κακή μας τύχη όμως, την σωστή ροή την επηρρεάζουν και άλλοι παράγοντες, όπως γωνία κλίσης και άνοιγμα των βαλβίδων...

    (Καιρός να τσιμπήσετε μερικούς - παντελώς άχρηστους - τύπους, απλά για να δικαιολογήσουμε την απαράδεκτη συμπεριφορά του κινητήρας μας....).

    Η επιφάνεια οπής της βαλβίδας (από εκεί που μπαίνει το καύσιμο) βρίσκεται από:
    3,14 Χ εσωτερική διάμετρος έδρας Χ συνημίτονο γωνίας έδρας / 2

    Η μέση ταχύτητα ροής του μίγματος βρίσκεται από:
    Μέση ταχύτητα εμβόλου Χ επιφάνεια εμβόλου / άνοιγμα οπής βαλβίδας

    Και για να περιπλέξουμε λιγάκι τα πράγματα, βλέπουμε ότι για τον υπολογισμό της ταχύτητας ροής χρειάζεται να ξέρουμε και την μέση ταχύτητα εμβόλου, αλλά επειδή είμαστε καλά παληκάρια, εμφανίζεται αίφνης τύπος και μας λέει ότι αυτή βρίσκεται από:
    ρυθμός περιστροφής Χ διαδρομή εμβόλου / 30.000 (για να την έχουμε σε m/sec).

    Αν μπούμε στον κόπο (εγώ κάποτε μπήκα... ) να υπολογίσουμε τα παραπάνω, βρίσκουμε ότι η ταχύτητα ροής του μίγματος ενός μέσου κινητήρα ξεπερνάει κατά πολύ τα 300 Km/h !!!

    Αν συνειδητοποιήσουμε ότι περνάμε πλέον σε αεροδυναμικές (για την ακρίβεια υδροδυναμικές..) καταστάσεις, μάλλον θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη σημασία στα όσα λέγονται και γράφονται για λείες επιφάνειες, μικρές γωνιές αυλών κ.λ.π.

    (Ο λόγος που η YAMAHA έφτιαχνε καλές και μελετημένες εισαγωγές ήταν η τεράστια εμπειρία που είχε από τα μουσικά όργανα - μιλάω σοβαρά....!!!)

    Άσχετο, αλλά πείνασα.....
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  12. #12

    Re: Κούκου !!!

    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan

    (Ο λόγος που η YAMAHA έφτιαχνε καλές και μελετημένες εισαγωγές ήταν η τεράστια εμπειρία που είχε από τα μουσικά όργανα - μιλάω σοβαρά....!!!)

    Κάτι μας είπες τώρα...

    Το δικό μου το Honda κελαηδάει...







    Μην ξεχάσεις να μας πεις γιατί τα 2κύλινδρα έχουν πιο flat καμπύλη ροπής, ε!!

  13. #13
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.664

    Re: Re: Κούκου !!!

    Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
    Μην ξεχάσεις να μας πεις γιατί τα 2κύλινδρα έχουν πιο flat καμπύλη ροπής, ε!!
    Τα δικύλινδρα βγαίνουν στις εξής (βασικές) εκδόσεις :
    V90 διαμήκεις, V72 διαμήκεις, V90 εγκάρσιοι, Ακτινικοί 180 (boxer) και Εν σειρά (εγκάρσιοι).

    Οι Εν σειρά (με την σειρά τους) έχουν χρονισμό από 0 έως 180 μοίρες.

    Όταν αποφασίσεις σε ποιά δικύλινδρα αναφέρεσαι, το συζητάμε !!!

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  14. #14
    Μα, όλα έχουν πιο επίπεδη καμπύλη ροπής από τα I4, οπότε όσο εγώ αποφασίζω, εσύ ξεκίνα να απαντάς!


  15. #15
    αχ...και να χα μοτόρι! Το avatar του/της Tropeas
    Εγγραφή
    06/05/2005
    Μηνύματα
    4.981
    Πες πες για τα V-90 διαμήκη...

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Και τι να διαλεξω ??
    από DeadPreZz στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 12
    Τελευταίο μήνυμα: 16/09/2010, 19:17
  2. Ροπή-Ισχύς ή αλλιώς "Τι να προσέξετε σε μία δυναμομέτρηση"
    από karamoto στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 150
    Τελευταίο μήνυμα: 17/04/2010, 01:05
  3. Τι να διαλεξω (Κρανος)
    από djchech στο forum Προστατευτικός εξοπλισμός
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 29/06/2007, 12:18
  4. Τι να διαλέξω????????????????????????????????
    από MOZART στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 20
    Τελευταίο μήνυμα: 03/02/2005, 17:27

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF