View Full Version : Σταμάτημα και ξεκίνημα σε ανηφόρα.
Bladerunner
06/12/2012, 15:19
276065 Η ανάγκη να σταματήσεις στο φανάρι μιας απότομης ανηφόρας και να ξανά ξεκινήσεις, σε συνδυασμό με την απειρία του νέου αναβάτη, πολλές φορές οδηγεί σε απρόσμενες εκπλήξεις. :cry:
Αυτό που αγχώνει τους πρωτάρηδες είναι πώς θα την ξεκινήσουν χωρίς να τους πάρει πίσω ή τους σβήσει.
Υπάρχουν τρεις τρόποι:
Πίσω φρένο
Πατάμε διαρκώς το πίσω φρένο με το δεξί πόδι και το αριστερό το έχουμε κάτω κρατώντας ισορροπία. Μόλις ανάψει πράσινο, πρώτα αρχίζουμε να ανοίγουμε το γκάζι και μετά αφήνουμε το φρένο. Σα να ξεκινάμε με χειρόφρενο στο αυτοκίνητο. Πλεονέκτημα η ιδιαίτερη ευκολία της τεχνικής. Μειονέκτημα το ότι στηριζόμαστε στο ένα πόδι μόνο.
Μπροστινό φρένο
Ακριβώς το ίδιο με παραπάνω, μόνο που τώρα χρησιμοποιούμε το μπροστινό φρένο αντί του πίσω. Έχουμε το πλεονέκτημα της καλύτερης στήριξης επειδή έχουμε και τα δύο πόδια κάτω. Και να μας σπρώξει η γιαγιά που περνάει τη διάβαση ή αν φυσάει πολύ έντονα, έχοντας και τα δύο πόδια στο έδαφος δεν θα χάσουμε εύκολα την ισορροπία μας. Το μειονέκτημα είναι ότι το γκάζι και το φρένο είναι στο ίδιο χέρι. Μερικοί αναβάτες δυσκολεύονται να τα χειριστούν ταυτόχρονα. ;) Με λίγη εξάσκηση όμως μπορούμε να ανοίγουμε το γκάζι κρατώντας ταυτόχρονα πατημένη τη μανέτα του φρένου.
Επίσης, σε ιδιαίτερα απότομες ανηφόρες, κι ακόμα χειρότερα όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό, υπάρχει ο κίνδυνος το μηχανάκι να αρχίσει να ολισθαίνει προς τα πίσω. Κι ας είναι μπλοκαρισμένος ο μπροστινός τροχός.
Σ' αυτή την περίπτωση προτιμάμε την πρώτη λύση, ή...
Πατινάρισμα συμπλέκτη
Ανοίγοντας ελαφρά το γκάζι κι αφήνοντας προοδευτικά το συμπλέκτη υπάρχει ένα σημείο που το μηχανάκι ούτε ξεκινά αλλά και ούτε τσουλάει προς τα πίσω. Πατινάρει δηλαδή. Κρατώντας το συμπλέκτη σ' αυτό το σημείο πατιναρίσματος το μηχανάκι δεν πάει πουθενά! Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνικής είναι ότι έχουμε και τα δύο πόδια κάτω, δεν χρειάζεται να χειριζόμαστε με το ίδιο χέρι δύο διαφορετικά χειριστήρια και το μόνο που έχουμε να κάνουμε για να ξεκινήσουμε, είναι να ανοίξουμε λίγο παραπάνω το γκάζι και να αφήσουμε το συμπλέκτη. Ότι κάνουμε πάντα δηλαδή!
Σημαντικό μειονέκτημα η φθορά των δίσκων συμπλέκτη. Επίσης θέλει λίγο εξάσκηση μέχρι να το κάνουμε αβίαστα και γλυκά.
Προσωπικά με βολεύει η χρήση του μπροστινού φρένου. Αν η ανηφόρα είναι εξαιρετικά απότομη κι έχει νερά κάτω, συνδυάζω μπροστινό φρένο με ελαφρύ πατινάρισμα.
276065 Η ανάγκη να σταματήσεις στο φανάρι μιας απότομης ανηφόρας και να ξανά ξεκινήσεις, σε συνδυασμό με την απειρία του νέου αναβάτη, πολλές φορές οδηγεί σε απρόσμενες εκπλήξεις. :cry:
Αυτό που αγχώνει τους πρωτάρηδες είναι πώς θα την ξεκινήσουν χωρίς να τους πάρει πίσω ή τους σβήσει.
Υπάρχουν τρεις τρόποι:
Πίσω φρένο
Πατάμε διαρκώς το πίσω φρένο με το δεξί πόδι και το αριστερό το έχουμε κάτω κρατώντας ισορροπία. Μόλις ανάψει πράσινο, πρώτα αρχίζουμε να ανοίγουμε το γκάζι και μετά αφήνουμε το φρένο. Σα να ξεκινάμε με χειρόφρενο στο αυτοκίνητο. Πλεονέκτημα η ιδιαίτερη ευκολία της τεχνικής. Μειονέκτημα το ότι στηριζόμαστε στο ένα πόδι μόνο.
Μπροστινό φρένο
Ακριβώς το ίδιο με παραπάνω, μόνο που τώρα χρησιμοποιούμε το μπροστινό φρένο αντί του πίσω. Έχουμε το πλεονέκτημα της καλύτερης στήριξης επειδή έχουμε και τα δύο πόδια κάτω. Και να μας σπρώξει η γιαγιά που περνάει τη διάβαση ή αν φυσάει πολύ έντονα, έχοντας και τα δύο πόδια στο έδαφος δεν θα χάσουμε εύκολα την ισορροπία μας. Το μειονέκτημα είναι ότι το γκάζι και το φρένο είναι στο ίδιο χέρι. Μερικοί αναβάτες δυσκολεύονται να τα χειριστούν ταυτόχρονα. ;) Με λίγη εξάσκηση όμως μπορούμε να ανοίγουμε το γκάζι κρατώντας ταυτόχρονα πατημένη τη μανέτα του φρένου.
Επίσης, σε ιδιαίτερα απότομες ανηφόρες, κι ακόμα χειρότερα όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό, υπάρχει ο κίνδυνος το μηχανάκι να αρχίσει να ολισθαίνει προς τα πίσω. Κι ας είναι μπλοκαρισμένος ο μπροστινός τροχός.
Σ' αυτή την περίπτωση προτιμάμε την πρώτη λύση, ή...
Πατινάρισμα συμπλέκτη
Ανοίγοντας ελαφρά το γκάζι κι αφήνοντας προοδευτικά το συμπλέκτη υπάρχει ένα σημείο που το μηχανάκι ούτε ξεκινά αλλά και ούτε τσουλάει προς τα πίσω. Πατινάρει δηλαδή. Κρατώντας το συμπλέκτη σ' αυτό το σημείο πατιναρίσματος το μηχανάκι δεν πάει πουθενά! Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνικής είναι ότι έχουμε και τα δύο πόδια κάτω, δεν χρειάζεται να χειριζόμαστε με το ίδιο χέρι δύο διαφορετικά χειριστήρια και το μόνο που έχουμε να κάνουμε για να ξεκινήσουμε, είναι να ανοίξουμε λίγο παραπάνω το γκάζι και να αφήσουμε το συμπλέκτη. Ότι κάνουμε πάντα δηλαδή!
Σημαντικό μειονέκτημα η φθορά των δίσκων συμπλέκτη. Επίσης θέλει λίγο εξάσκηση μέχρι να το κάνουμε αβίαστα και γλυκά.
Προσωπικά με βολεύει η χρήση του μπροστινού φρένου. Αν η ανηφόρα είναι εξαιρετικά απότομη κι έχει νερά κάτω, συνδυάζω μπροστινό φρένο με ελαφρύ πατινάρισμα.stamata se anifora me klisi megali (kai xalia poiotita asfaltoy)kai pata mono mprostino freno..tha tsoylaei pros ta piso..an dokimaseis na xekiniseis tha spiniarei o piso...
ayto na diagrafei giati se neo anavati mono provilmata tha ferei.na arxisei na tsoyla se kanan apeiro pros ta piso i moto na agxothei na ti petaxei kato...
jorgevaldano
06/12/2012, 15:53
Είναι αρκετά προφανές πως η ευκολώτερη αλλά και ασφαλέστερη επιλογή είναι το πίσω φρένο.
stamata se anifora me klisi megali (kai xalia poiotita asfaltoy)kai pata mono mprostino freno..tha tsoylaei pros ta piso..an dokimaseis na xekiniseis tha spiniarei o piso...
ayto na diagrafei giati se neo anavati mono provilmata tha ferei.na arxisei na tsoyla se kanan apeiro pros ta piso i moto na agxothei na ti petaxei kato...
για ποσο μεγαλη κλιση μιλαμε ρε εσυ και για ποσα αλογα, ενας απειρος αναβατης δεν θα εχει 1000αρα street...
πιστευω οτι για το μεσο ορο τον περιπτωσεων ο bladerunner επεσε διανα στο κειμενο του
τωρα αν σου τυχει να εισαι σε κανα καλντεριμι και σε ανηφορα και να πρεπει να σταματησεις ε ενταξει δεν σου συμβαινει καθε μερα
εγω παντως το βρηκα πολυ καλο για καποιον αρχαριο :beer:
vstrom 650(k i koytsi maria to xei parei)..stamatas se anifora patas mprosta freno kai dokimazeis tis ikanotites soy...
Bladerunner
06/12/2012, 15:57
stamata se anifora me klisi megali (kai xalia poiotita asfaltoy)kai pata mono mprostino freno..tha tsoylaei pros ta piso..an dokimaseis na xekiniseis tha spiniarei o piso...
ayto na diagrafei giati se neo anavati mono provilmata tha ferei.na arxisei na tsoyla se kanan apeiro pros ta piso i moto na agxothei na ti petaxei kato...
Μπροστινό φρένο
(...)
Επίσης, σε ιδιαίτερα απότομες ανηφόρες, κι ακόμα χειρότερα όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό, υπάρχει ο κίνδυνος το μηχανάκι να αρχίσει να ολισθαίνει προς τα πίσω. Κι ας είναι μπλοκαρισμένος ο μπροστινός τροχός.
Προσωπικά με βολεύει η χρήση του μπροστινού φρένου. Αν η ανηφόρα είναι εξαιρετικά απότομη κι έχει νερά κάτω, συνδυάζω μπροστινό φρένο με ελαφρύ πατινάρισμα.
Αν ο νέος αναβάτης διαβάζει με ενδιαφέρον κι όχι πεταχτά, φαντάζομαι θα αντιληφθεί το παραπάνω κείμενο.
agorina moy den antilego alla allo diabasma kai allo xafnika diavasa kati aa vrethika stin anifora poy legame kai aa ti kala proti fora tha dokimaso ti diavasa...kai aaaa telika akriva einai ta plastika tis moto moy..
tespa.fantasoy na soy tyxei proti fora ayto kai na prospathiseis na patinareis k to mixanaki...
Είναι αρκετά προφανές πως η ευκολώτερη αλλά και ασφαλέστερη επιλογή είναι το πίσω φρένο.
:a10:
Bladerunner
06/12/2012, 16:11
@DUKASII
Δυσκολεύομαι να καταλάβω τι γράφεις. Θα με διευκόλυνες ιδιαίτερα αν έγραφες ελληνικά.
Αν παρόλα αυτά κατάλαβα καλά όμως, λες ότι αν κάποιος διαβάσει επιπόλαια και βιαστικά αυτά που έγραψα, και το δοκιμάσει πρώτη φορά σε πραγματικές και ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, θα φάει τα μούτρα του... Ε, ναι. Έχεις δίκιο.
Τόσο άπειροι αναβάτες, συνήθως προτιμούν να έχουν και τα δύο πόδια κάτω. Ειδικά σε τόσο ολισθηρές ανηφόρες που περιγράφεις, ή ακόμα και σε ανηφόρες που έχουν και οριζόντια κλίση προς τα δεξιά.
ΛΕΩ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΒΑΖΕΙΣ ΤΗ ΦΡΑΣΗ .."ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΘΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ" .ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ..ΚΑΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ..
Bladerunner
06/12/2012, 16:24
ΛΕΩ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΒΑΖΕΙΣ ΤΗ ΦΡΑΣΗ .."ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΘΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ" .ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ..ΚΑΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ..
Φίλε μου, τα έχω γράψει τα μειονεκτήματα χρήσης του μπροστινού φρένου. Και θέλω να πιστεύω με ιδιαίτερα απλή γλώσσα. Ξανά διάβασέ το. Επίσης, έγραψα τι κάνουμε σε τόσο ιδιαίτερες περιπτώσεις.
Αν παρόλα αυτά ο αναγνώστης δεν καταλάβει, μάλλον έχει μεγαλύτερα προβλήματα που προηγούνται να λύσει.
Άσε που μπορεί πάντα να ζητήσει διευκρινήσεις. Δεν πρόκειται για κάποιο άρθρο σε περιοδικό. Εδώ είμαι να δώσω περισσότερες πληροφορίες σε όποιον τις χρειάζεται.
ΥΓ. Σε ευχαριστώ για τη χρήση ελληνικών. Στη γλώσσα του διαδικτύου όμως, τα κεφαλαία υποδηλώνουν ότι φωνάζεις.
φιλε μου δινεις οδηγίες..εφοσον δινεις οδηγιες και καλα κανεις γραψε το σωστο (πισω φρενο)και οχι το δυσκολο και αυτο που θελει εμπειρία κτλ και σκεψη και να το καταλαβεις.
και δε το παιζω πονηρος.και εγω πηγα πρωτη φορα για εντουρο..φανταστηκα άλλα απο αυτα που ΔΕΝ μου εξηγησανε και κατεληξα να πεταω...
εφόσον θες να γραψεις οδηγίες για οδηγηση μην δωσεις την επιλογη .πες τι πρεπει να κανει και το δυσκολο θα το βρει στη πορεία μόνος του αν..αν οχι..δε πειράζει.
Bladerunner
06/12/2012, 16:36
εφόσον θες να γραψεις οδηγίες για οδηγηση μην δωσεις την επιλογη .πες τι πρεπει να κανει και το δυσκολο θα το βρει στη πορεία μόνος του αν..αν οχι..δε πειράζει.
Έγραψα όλες τις πιθανές λύσεις που γνωρίζω. Ανάμεσά τους και πρώτη-πρώτη τη χρήση πίσω φρένου. Επίσης τόνισα (το ξαναλέω) τι μπορεί να συμβεί και ποια είναι η λύση.
Στην περίπτωση της ανηφόρας που έχει κλίση προς τα δεξιά, οπότε πρέπει να έχεις το δεξί πόδι κάτω... Τι κάνεις; Καλό δεν είναι να έχεις και άλλες επιλογές;
Όπως και νά 'χει, κατάλαβα το σκεπτικό σου άσχετα που συνεχίζω να διαφωνώ. Το συγκεκριμένο θέμα είναι ιδιαίτερα απλό και πιστεύω ότι εξαντλήθηκε. Αν θέλεις, μπορούμε σε άλλο θέμα να κουβεντιάσουμε τον τρόπο που θα πρέπει ή όχι να δίνονται οδηγικές συμβουλές. :beer:
Έγραψα όλες τις πιθανές λύσεις που γνωρίζω. Ανάμεσά τους και πρώτη-πρώτη τη χρήση πίσω φρένου. Επίσης τόνισα (το ξαναλέω) τι μπορεί να συμβεί και ποια είναι η λύση.
Στην περίπτωση της ανηφόρας που έχει κλίση προς τα δεξιά, οπότε πρέπει να έχεις το δεξί πόδι κάτω... Τι κάνεις; Καλό δεν είναι να έχεις και άλλες επιλογές;
Όπως και νά 'χει, κατάλαβα το σκεπτικό σου άσχετα που συνεχίζω να διαφωνώ. Το συγκεκριμένο θέμα είναι ιδιαίτερα απλό και πιστεύω ότι εξαντλήθηκε. Αν θέλεις, μπορούμε σε άλλο θέμα να κουβεντιάσουμε τον τρόπο που θα πρέπει ή όχι να δίνονται οδηγικές συμβουλές. :beer:τεσπα καλό βράδι.απλα την άποψή μου είπα σχετικά με τις οδηγίες.:beer:
276065 Η ανάγκη να σταματήσεις στο φανάρι μιας απότομης ανηφόρας και να ξανά ξεκινήσεις, σε συνδυασμό με την απειρία του νέου αναβάτη, πολλές φορές οδηγεί σε απρόσμενες εκπλήξεις. :cry:
Αυτό που αγχώνει τους πρωτάρηδες είναι πώς θα την ξεκινήσουν χωρίς να τους πάρει πίσω ή τους σβήσει.
Υπάρχουν τρεις τρόποι:
Πίσω φρένο
Πατάμε διαρκώς το πίσω φρένο με το δεξί πόδι και το αριστερό το έχουμε κάτω κρατώντας ισορροπία. Μόλις ανάψει πράσινο, πρώτα αρχίζουμε να ανοίγουμε το γκάζι και μετά αφήνουμε το φρένο. Σα να ξεκινάμε με χειρόφρενο στο αυτοκίνητο. Πλεονέκτημα η ιδιαίτερη ευκολία της τεχνικής. Μειονέκτημα το ότι στηριζόμαστε στο ένα πόδι μόνο.
Μπροστινό φρένο
Ακριβώς το ίδιο με παραπάνω, μόνο που τώρα χρησιμοποιούμε το μπροστινό φρένο αντί του πίσω. Έχουμε το πλεονέκτημα της καλύτερης στήριξης επειδή έχουμε και τα δύο πόδια κάτω. Και να μας σπρώξει η γιαγιά που περνάει τη διάβαση ή αν φυσάει πολύ έντονα, έχοντας και τα δύο πόδια στο έδαφος δεν θα χάσουμε εύκολα την ισορροπία μας. Το μειονέκτημα είναι ότι το γκάζι και το φρένο είναι στο ίδιο χέρι. Μερικοί αναβάτες δυσκολεύονται να τα χειριστούν ταυτόχρονα. ;) Με λίγη εξάσκηση όμως μπορούμε να ανοίγουμε το γκάζι κρατώντας ταυτόχρονα πατημένη τη μανέτα του φρένου.
Επίσης, σε ιδιαίτερα απότομες ανηφόρες, κι ακόμα χειρότερα όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό, υπάρχει ο κίνδυνος το μηχανάκι να αρχίσει να ολισθαίνει προς τα πίσω. Κι ας είναι μπλοκαρισμένος ο μπροστινός τροχός.
Σ' αυτή την περίπτωση προτιμάμε την πρώτη λύση, ή...
Πατινάρισμα συμπλέκτη
Ανοίγοντας ελαφρά το γκάζι κι αφήνοντας προοδευτικά το συμπλέκτη υπάρχει ένα σημείο που το μηχανάκι ούτε ξεκινά αλλά και ούτε τσουλάει προς τα πίσω. Πατινάρει δηλαδή. Κρατώντας το συμπλέκτη σ' αυτό το σημείο πατιναρίσματος το μηχανάκι δεν πάει πουθενά! Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνικής είναι ότι έχουμε και τα δύο πόδια κάτω, δεν χρειάζεται να χειριζόμαστε με το ίδιο χέρι δύο διαφορετικά χειριστήρια και το μόνο που έχουμε να κάνουμε για να ξεκινήσουμε, είναι να ανοίξουμε λίγο παραπάνω το γκάζι και να αφήσουμε το συμπλέκτη. Ότι κάνουμε πάντα δηλαδή!
Σημαντικό μειονέκτημα η φθορά των δίσκων συμπλέκτη. Επίσης θέλει λίγο εξάσκηση μέχρι να το κάνουμε αβίαστα και γλυκά.
Προσωπικά με βολεύει η χρήση του μπροστινού φρένου. Αν η ανηφόρα είναι εξαιρετικά απότομη κι έχει νερά κάτω, συνδυάζω μπροστινό φρένο με ελαφρύ πατινάρισμα.
Υπαρχει μονο ενας τροπος ( κατα την γνωμη μου....) Το πισω φρενο...!!
Με.. το μπροστινο μονο.... το μονο που θα καταφερεις ( ειδικα εαν γλυστραει ο δρομος )να σου τσουλησει φρεναριστο το μηχανακι προς τα πισω...!!!
Το μηχανακι δεν μπορει να ξεκινησει σχεδον ποτε χωρις πατιναρισμα σε ανηφορα ...
Ειτε γιατι γλυστραει...
Ειτε γιατι απο αγαρμποσυνη να σου κανει στατικη σουζιτσα με τα οποια αποτελεσματα....:wave2:
Αρα αυτο σημαινει οτι πρπει να εχεις "καθαρο" χερι στο γκαζι χωρις ανουσιος συνδυασμους τυπου ανοιγω γκαζι πατωντας μπροστινο ( ας ειχα 3 cm μεγαλυτερο δαχτυλο....!!! )
Μετα απο κει και περα οποιος θελει να αλλαζει δισκους καΘΕ 15 ημερες, και να βραζει το μηχανακι τους δυο με τρεις φορες την ημερα ,δεν εχει παρα να χρησιμοποιει μονο τον τριτο τροπο...!!
( προσωπικη γνωμη παντα......!! )
:wave2:
devil's animal
06/12/2012, 16:55
Υπαρχει μονο ενας τροπος ( κατα την γνωμη μου....) Το πισω φρενο...!!
Με.. το μπροστινο μονο.... το μονο που θα καταφερεις ( ειδικα εαν γλυστραει ο δρομος )να σου τσουλησει φρεναριστο το μηχανακι προς τα πισω...!!!
Το μηχανακι δεν μπορει να ξεκινησει σχεδον ποτε χωρις πατιναρισμα σε ανηφορα ...
Ειτε γιατι γλυστραει...
Ειτε γιατι απο αγαρμποσυνη να σου κανει στατικη σουζιτσα με τα οποια αποτελεσματα....:wave2:
Αρα αυτο σημαινει οτι πρπει να εχεις "καθαρο" χερι στο γκαζι χωρις ανουσιος συνδυασμους τυπου ανοιγω γκαζι πατωντας μπροστινο ( ας ειχα 3 cm μεγαλυτερο δαχτυλο....!!! )
Μετα απο κει και περα οποιος θελει να αλλαζει δισκους καΘΕ 15 ημερες, και να βραζει το μηχανακι τους δυο με τρεις φορες την ημερα ,δεν εχει παρα να χρησιμοποιει μονο τον τριτο τροπο...!!
( προσωπικη γνωμη παντα......!! )
:wave2:
+999
:beer:
Bladerunner
06/12/2012, 16:56
Υπαρχει μονο ενας τροπος ( κατα την γνωμη μου....) Το πισω φρενο...!!
Αν δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις;
Στην περίπτωση της ανηφόρας που έχει κλίση προς τα δεξιά, οπότε πρέπει να έχεις το δεξί πόδι κάτω... Τι κάνεις;
Αν δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις;
Τι σοι ανηφορα ειναι αυτη......??
Αυτο ειναι πλαγια απο βουνο οχι ανηφορα..???
( Βαλε μια 1η ταχυτητα και σβηστο και πατα οποιο ποδι κανεις κεφι..... Μετα πατας μιζα συγχρονος με συμπλεκτη και καλο δρομο...!!! )
Εαν εχεις μανιβελα ας προσεχες....!!! ;)
Bladerunner
06/12/2012, 17:38
Θέλω να καταλήξω ότι υπάρχει ο τρόπος που μας βολεύει αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι που προτιμούνται από άλλους αναβάτες.
Καλό είναι να έχουμε παραπάνω από μία επιλογή ώστε να διαλέγουμε αυτή που μας εξυπηρετεί καλύτερα.
pipe_smoker
06/12/2012, 18:57
Τι σοι ανηφορα ειναι αυτη......??
Αυτο ειναι πλαγια απο βουνο οχι ανηφορα..???
Δε θα το'λεγα. Ουκ ολίγες τέτοιες ανηφόρες υπάρχουν στην άνω Ηλιούπολη εκεί κοντά στην αγ.Μαρίνα συγκεκριμένα (το λέω γιατί έμενε κολλητός εκεί κι έχω περάσει πάμπολλες φορές), αλλά και σε άλλες περιοχές έχω συναντήσει. Για να πάω στο σπίτι του προαναφερθέντος κολλητού δεν ήταν μία αλλά δύο οι ιδιάζουσες ανηφόρες που, και μεγάλη κλίση είχαν, αλλά και "εγερναν" και συναντούσαν τον κάθετο δρόμο με τέτοιο τρόπο που αν δεν ακουμπούσες το δεξί πόδι κάτω προκειμένου να σταματήσεις για να ελέγξεις αν έρχεται κάποιος κλπ, είχες πέσει σαν το σκατό πριν το καταλάβεις.
( Βαλε μια 1η ταχυτητα και σβηστο και πατα οποιο ποδι κανεις κεφι..... Μετα πατας μιζα συγχρονος με συμπλεκτη και καλο δρομο...!!! )
Αν έχεις πρώτη και πατήσεις συμπλέκτη=0. Ειτε τον πατάς μαζί με μίζα είτε σβηστό. Η πρώτη στο κρατάει μεν, αλλά πατώντας συμπλέκτη την ακυρώνεις. Κι αν εννοείς "βάλε πρώτη και σβήσε, κι όταν είναι να βάλεις μπροστά πάτα μίζα μαζί με συμπλέκτη και ταυτόχρονα δώσε και γκάζι, ωστε στον ελάχιστο χρόνο που διαθέτεις πριν προλάβει να κινηθεί προς τα πίσω το μηχανάκι, ξεκίνα να αφήνεις συμπλεκτη για να φύγεις" εμένα μου ακούγεται πολύ πιο πολύπλοκο απ'όσα περίεγραψε ο blade και κυρίως πολύ πιο "μη αναστρέψιμο", ειδικά για έναν αρχάριο. Στην πολύ πιθανή περίπτωση που του σβήσει ενώ τα κάνει όλα αυτά χάσει την ισορροπία του, γιατί πατώντας συμπλέκτη για να βάλει μπρος το μηχανάκι ξεκίνησε να τσουλάει προς τα πίσω πιο γρήγορα απ'ότι περίμενε, παρ'τον κάτω.
Προσωπικά αυτό που εφαρμόζω κατά κύριο λόγο είναι σαφώς το πίσω φρένο. Και προτιμώ να σταματάω πάντα κάθετα στην ανηφόρα ώστε να μη μου "επιβάλλει" αυτή ποιο πόδι θα ακουμπήσω. Παρ'όλα αυτά, αν έχω την ανάγκη να πατήσω και τα δύο πόδια κάτω, προτιμώ το μπροστά φρένο σε συνδυασμό με γκάζι και συμπλέκτη (το πατινάρισμα που λέει ο blade) παρά να σβήνω και να βάζω μπρος.
Πάντως αυτό το οποίο προτιμώ περισσότερο από όλα αυτά προκειμένου να αποφύγω δυσάρεστες εκπλήξεις είναι άλλο, απλά δεν εφαρμόζεται παντού. Προτιμώ να έχω έναν από τους δύο τροχούς μου (τον μπροστινο κατά 99%) "εκτός" της ανηφόρας πριν σταματήσω. Θα ανέβω λίγο περισσότερο ώστε ο μπροστινός μου τροχός να έχει ξεμπερδέψει με το ανέβασμα της ανηφόρας, να καβαλήσει ίσιωμα, όπου και πλέον μπορώ να πατήσω άφοβα μπροστινό φρένο και end of story. Απλά όπως είπα δε γίνεται παντού αυτό (μπορεί το φανάρι να μην επιτρέπει να ανεβείς τόσο ψηλά, μπορεί το ίσιο έδαφος να έρχεται αρκετά αργότερα από το σημείο που μπορείς να σταματήσεις και πάει λέγοντας).
Θέλω να καταλήξω ότι υπάρχει ο τρόπος που μας βολεύει αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι που προτιμούνται από άλλους αναβάτες.
Καλό είναι να έχουμε παραπάνω από μία επιλογή ώστε να διαλέγουμε αυτή που μας εξυπηρετεί καλύτερα.
Σορρυ αλλα θεωρω τις αλλες δυο επιλογες εντελως λαθος.... ( ειδικα η τριτη ειναι η χαρα του καθε μηχανικου !!! )
Οπως εγραψα παραπανω...... ( προσωπικη γνωμη παντα......!! )
:wave2:
Δε θα το'λεγα. Ουκ ολίγες τέτοιες ανηφόρες υπάρχουν στην άνω Ηλιούπολη εκεί κοντά στην αγ.Μαρίνα συγκεκριμένα (το λέω γιατί έμενε κολλητός εκεί κι έχω περάσει πάμπολλες φορές), αλλά και σε άλλες περιοχές έχω συναντήσει. Για να πάω στο σπίτι του προαναφερθέντος κολλητού δεν ήταν μία αλλά δύο οι ιδιάζουσες ανηφόρες που, και μεγάλη κλίση είχαν, αλλά και "εγερναν" και συναντούσαν τον κάθετο δρόμο με τέτοιο τρόπο που αν δεν ακουμπούσες το δεξί πόδι κάτω προκειμένου να σταματήσεις για να ελέγξεις αν έρχεται κάποιος κλπ, είχες πέσει σαν το σκατό πριν το καταλάβεις.
Αν έχεις πρώτη και πατήσεις συμπλέκτη=0. Ειτε τον πατάς μαζί με μίζα είτε σβηστό. Η πρώτη στο κρατάει μεν, αλλά πατώντας συμπλέκτη την ακυρώνεις. Κι αν εννοείς "βάλε πρώτη και σβήσε, κι όταν είναι να βάλεις μπροστά πάτα μίζα μαζί με συμπλέκτη και ταυτόχρονα δώσε και γκάζι, ωστε στον ελάχιστο χρόνο που διαθέτεις πριν προλάβει να κινηθεί προς τα πίσω το μηχανάκι, ξεκίνα να αφήνεις συμπλεκτη για να φύγεις" εμένα μου ακούγεται πολύ πιο πολύπλοκο απ'όσα περίεγραψε ο blade και κυρίως πολύ πιο "μη αναστρέψιμο", ειδικά για έναν αρχάριο. Στην πολύ πιθανή περίπτωση που του σβήσει ενώ τα κάνει όλα αυτά χάσει την ισορροπία του, γιατί πατώντας συμπλέκτη για να βάλει μπρος το μηχανάκι ξεκίνησε να τσουλάει προς τα πίσω πιο γρήγορα απ'ότι περίμενε, παρ'τον κάτω.
Προσωπικά αυτό που εφαρμόζω κατά κύριο λόγο είναι σαφώς το πίσω φρένο. Και προτιμώ να σταματάω πάντα κάθετα στην ανηφόρα ώστε να μη μου "επιβάλλει" αυτή ποιο πόδι θα ακουμπήσω. Παρ'όλα αυτά, αν έχω την ανάγκη να πατήσω και τα δύο πόδια κάτω, προτιμώ το μπροστά φρένο σε συνδυασμό με γκάζι και συμπλέκτη (το πατινάρισμα που λέει ο blade) παρά να σβήνω και να βάζω μπρος.
Πάντως αυτό το οποίο προτιμώ περισσότερο από όλα αυτά προκειμένου να αποφύγω δυσάρεστες εκπλήξεις είναι άλλο, απλά δεν εφαρμόζεται παντού. Προτιμώ να έχω έναν από τους δύο τροχούς μου (τον μπροστινο κατά 99%) "εκτός" της ανηφόρας πριν σταματήσω. Θα ανέβω λίγο περισσότερο ώστε ο μπροστινός μου τροχός να έχει ξεμπερδέψει με το ανέβασμα της ανηφόρας, να καβαλήσει ίσιωμα, όπου και πλέον μπορώ να πατήσω άφοβα μπροστινό φρένο και end of story. Απλά όπως είπα δε γίνεται παντού αυτό (μπορεί το φανάρι να μην επιτρέπει να ανεβείς τόσο ψηλά, μπορεί το ίσιο έδαφος να έρχεται αρκετά αργότερα από το σημείο που μπορείς να σταματήσεις και πάει λέγοντας).
Δεν ειναι καθολου περιπλοκο.....
Δεν εχει καμμια διαφορα με το οταν αποσυμπλεκεις κανονικα με το γκαζι σου για ξεκινησεις...
Κανεις ακριβως την ιδια κινηση με την μονη διαφορα οτι ο αντιχειρας συγχρονος παταει το start...!!!
Παρολα αυτα ... Αυτην την περιπτωση την αναφερα στο περιεργο ειδος ανηφορας που ανεφερε ο φιλος παραπανω..!
Στα ιδια κομματια που αναφερεις ( υποθετω σε ηρεμους δρομους αναφερεσε ) εγω προσωπικα κοβω στα 3-4 κμ ισα ισα να μην χρειαστει να σταματησω......
Εαν χρειαζονταν ομως ... Σιγουρα θα προτιμουσα να σβησω το μηχανακι μου απο το να κανω ρομπα τους δισκους μου....!!!
( Παντα μιλαω μονο για τον περεργο συνδυασμο ανηφορας που αναφερεστε και με σαφως μεγαλη κλισης αυτης...!! )
:wave2:
Μου κάνει εντύπωση που ένα φαινομενικά απλό θέμα, προκαλεί εντάσεις. Όχι επειδή δεν είναι σωστά αυτά που λέει, αλλά γιατί δεν προβλέπει την κάθε πιθανή ή απίθανη κατάσταση που μπορεί να βρεθεί ένας οδηγός. Οκ ρε παίδες, αυτά που λεει ο blade έχουν εφαρμογή στο 95% των ανηφόρων/κατηφόρων, βάλτε και ένα 5% περιθώριο αδυναμίας εφαρμογής.
Αν βάλουμε στο παιχνίδι και απορίες του στυλ «Το μηχανάκι μου είναι 400 κιλά με ταμπούρο μπροστά και γλυστράει», «ανέβηκα στη πυραμιδα του Χέοπα και όταν πάτησα μπροστινό έφαγα καπάκι» και άλλα απίθανα, οποιαδήποτε αναφορά σε ρυθμίσεις αναρτήσεων, λάστιχα κλπ σηκώνει πολύ κουβέντα επίσης, μιας και καμμία ανάρτηση δεν θα δουλέψει αν είμαστε 200 κιλά και πέσουμε σε πηγάδι, και κανένα λάστιχο δεν θα κρατήσεις στη χιονοθύελλα που μπορεί να βρεθούμε.
Μετα απο κει και περα οποιος θελει να αλλαζει δισκους καΘΕ 15 ημερες, και να βραζει το μηχανακι τους δυο με τρεις φορες την ημερα ,δεν εχει παρα να χρησιμοποιει μονο τον τριτο τροπο...!!
( προσωπικη γνωμη παντα......!! )
:wave2:
Νομ'ιζω οτι υπερβάλλεις πάρα πολυυυυυυύ ρε Κώστα. :tooth:
Αν κάποιος είναι άπειρος στη χρήση συμπλέκτη, θα πάει για δίσκους έτσι κι αλλιώς αφού θα πατινάρει το μηχανάκι παντού. Αν κάποιος οδηγός είναι έμπειρος μπορεί να κρατήσει άνετα για λίγο το μηχανάκι ακίνητο ψιλοπατινάροντας, χωρίς να γίνει κολλητός του μηχανικού του. Ιδίως με αυτοκίνητο το που δεν παίζει η επιλογή πόδια κάτω, το κάνω συχνά και δεν θυμάμαι να έχω αλλάξει ποτέ μου δίσκους.
George_Sp
07/12/2012, 00:28
στην περίπτωση που αντί να μπει πρώτη κουμπώσουμε νεκρά και το αντιληφθούμε αφού έχει αρχίσει ήδη η πτήση στο κενό υπό κλίση και ενώ είμαστε στο apex της στροφής,
τί κάνουμε? :lol:
pipe_smoker
07/12/2012, 01:34
Δεν ειναι καθολου περιπλοκο.....
Δεν εχει καμμια διαφορα με το οταν αποσυμπλεκεις κανονικα με το γκαζι σου για ξεκινησεις...
Κανεις ακριβως την ιδια κινηση με την μονη διαφορα οτι ο αντιχειρας συγχρονος παταει το start...!!!
(Ναι πάντα για τις κουλές ανηφόρες μιλάμε)
Προσωπικά νομίζω πως έχει διαφορά και μάλιστα μεγάλη. Άλλη είναι η απόκριση του γκαζιού και της μηχανής γενικότερα όταν δουλεύει, κι άλλη όταν πρέπει να πάρει μπρος. Δεν ξέρω πόσο "τσακμάκι" μπορεί να είναι το μηχανάκι σου (μπορεί το χάσμα να δημιουργείται και μεταξύ χωμάτινων-street, δε γνωρίζω) αλλά στη δική μου μηχανή δεν έχει καμιά σχέση το "αφήνω σιγά σιγά το συμπλέκτη κι ανοίγω σιγά σιγά το γκάζι ώστε να ξεκινήσω", με το να το κάνω όλο αυτό την ώρα που παίρνει μπρος η μηχανή. Πρώτα θα πάρει μπρος, και για να πάρει μπρος πρέπει να έχω ΗΔΗ πατημένο ΤΕΡΜΑ το συμπλέκτη που σημαίνει ότι θα αρχίσει να κυλάει η μηχανή (έστω και στιγμιαία), και αφού πάρει θα μπορέσω να δώσω γκάζι, το οποίο πλέον δε θα πρέπει να διαχειριστεί μόνο την αδράνεια και να τη νικήσει ώστε να ξεκινήσω, αλλά και την αντίθετη κίνηση που ήδη έχει αρχίσει έστω και για λίγο να λαμβάνει χώρα, από τη στιγμή που η μηχανή τσουλάει ελαφρώς προς τα πίσω. Στην περίπτωση που έχουμε μία σταματημένη μηχανή με τη μέθοδο του πατιναρίσματος αυτή η αντίθετη κίνηση αποφεύγεται. Άρα το γκάζι είναι πιο ελεγχόμενο και δεν κινδυνεύω να δώσω λιγότερο και να σβήσει ή παραπάνω και να σπινιάρει ή να γίνει η στατική σουζίτσα που ανέφερες νωρίτερα, χώρια που ήδη το έχω αυτό το όριο του γκαζιού "γνώριμο" στον καρπό μου (μαζί και με το όριο του συμπλέκτη) όσην ώρα πατινάρω.
Τέσπα, καθείς όπως βολεύεται. Και στο φινάλε οι τόσο εξτρίμ ανηφόρες που μελετάμε έχουν κι ένα σκασμό άλλες "παγίδες" για αρχάριους και ελαφρώς προχωρημένους πέραν του πώς σταματάμε και ξεκινάμε. Έχει κάτι ωραία πλακόστρωτα-σαπούνι με κλίση αλά stairway to heaven που και μόνο για να τα ανεβείς το σκέφτεσαι και λες μήπως είναι καλύτερα να πάρω τη μηχανή στο σβέρκο σαν αρνί που το πάνε για σφάξιμο και να ανηφορίσω με τα πόδια. Κι άμα έχει βρέξει κιόλας εκεί κι αν είναι χάρμα ιδέστε η κατάσταση. Ένας πέφτει δυο βροντάνε.
στην περίπτωση που αντί να μπει πρώτη κουμπώσουμε νεκρά και το αντιληφθούμε αφού έχει αρχίσει ήδη η πτήση στο κενό υπό κλίση και ενώ είμαστε στο apex της στροφής,
τί κάνουμε? :lol:
Το σταυρό μας:lol:
George_Sp
07/12/2012, 06:40
τέλος πάντων....θα πειραματιστώ ξανά και θα φρενάρω με ποδόφρενο να δούμε τί θα καταφέρω.
απλά είχα πολλές παραμέτρους να ανησυχήσω.....ανηφορική στροφή, βρεγμένο και γλιστερό οδόστρωμα, και φυσικά δικάβαλος που το κέντρο βάρους για αρχάριους οδηγούς δεν ελέγχεται και πολύ εύκολα.
πάντως το να κουμπώνω από 2α νεκρά.....γίνεται κυρίως όταν είμαι παραπάνω από πολύ χαλαρός στην οδήγηση και χειρίζομαι γλυκά την καλή μου. έχω δει μερικούς αγριάνθρωπους πως καρφώνουν τις ταχύτητες και πονάω μέσα μου για τα γρανάζια τους.
αφού γλιτώσαμε την τούμπα πάντως όλα καλά.
Bladerunner
07/12/2012, 08:56
στην περίπτωση που αντί να μπει πρώτη κουμπώσουμε νεκρά και το αντιληφθούμε αφού έχει αρχίσει ήδη η πτήση στο κενό υπό κλίση και ενώ είμαστε στο apex της στροφής,
τί κάνουμε? :lol:
Εσύ, μπρος-πίσω φρένο και ψυχραιμία. Κάποιοι άλλοι εμπνέονται από το θέμα σου, ανοίγουν "σχετικό" θέμα, και μετά ...το χάος! :lol:
Δεν είπα ότι κάτι είναι πιο σωστό από τα άλλα. Ήθελα όμως να γράψω όλες τις επιλογές ώστε ο καθένας να κάνει ότι τον βολεύει στην πράξη.
Κι εγώ πάντως ομολογώ ότι το είχα για ιδιαίτερα απλό θέμα. Ως φίλος του μπροστινού φρένου πάντως και του πατιναρίσματος σε κάποιες σπάνιες συνθήκες, ούτε έχω πέσει, ούτε δισκάκια έχω κάψει.
Νομ'ιζω οτι υπερβάλλεις πάρα πολυυυυυυύ ρε Κώστα. :tooth:
Αν κάποιος είναι άπειρος στη χρήση συμπλέκτη, θα πάει για δίσκους έτσι κι αλλιώς αφού θα πατινάρει το μηχανάκι παντού. Αν κάποιος οδηγός είναι έμπειρος μπορεί να κρατήσει άνετα για λίγο το μηχανάκι ακίνητο ψιλοπατινάροντας, χωρίς να γίνει κολλητός του μηχανικού του. Ιδίως με αυτοκίνητο το που δεν παίζει η επιλογή πόδια κάτω, το κάνω συχνά και δεν θυμάμαι να έχω αλλάξει ποτέ μου δίσκους.
Κανεις συχνα ποιο ρε Βυρωνα...??
Αυτο..???
'' Ανοίγοντας ελαφρά το γκάζι κι αφήνοντας προοδευτικά το συμπλέκτη υπάρχει ένα σημείο που το μηχανάκι ούτε ξεκινά αλλά και ούτε τσουλάει προς τα πίσω. Πατινάρει δηλαδή. Κρατώντας το συμπλέκτη σ' αυτό το σημείο πατιναρίσματος το μηχανάκι δεν πάει πουθενά! "
Ουδεν σχολιο κατα τα αλλα ....
Αμα ετσι σας εξηπρετει...!!! :rotflmao::rotflmao:
Bladerunner
07/12/2012, 10:05
'' Ανοίγοντας ελαφρά το γκάζι κι αφήνοντας προοδευτικά το συμπλέκτη υπάρχει ένα σημείο που το μηχανάκι ούτε ξεκινά αλλά και ούτε τσουλάει προς τα πίσω. Πατινάρει δηλαδή. Κρατώντας το συμπλέκτη σ' αυτό το σημείο πατιναρίσματος το μηχανάκι δεν πάει πουθενά! "
Ουδεν σχολιο κατα τα αλλα ....
Αμα ετσι σας εξηπρετει...!!! :rotflmao::rotflmao:
Πιάνομαι από αυτό αλλά απαντάω γενικά.
Στο πρώτο μήνυμα έγραψα ότι με το πατινάρισμα τρώγονται οι δίσκοι συμπλέκτη. Ανέφερα αυτή την τεχνική γιατί σε ορισμένες συνθήκες είναι χρήσιμη. Επίσης κι αυτό το γράφω στο πρώτο post.
Προς τι λοιπόν όλη αυτή η κουβέντα; Πού διαφωνούμε;
GiannisBlessed
07/12/2012, 14:26
πω πω ρε παλικαρια....
τα ειπε ολα το παιδι...
αν εισαι σε κανα γκρεμο ναι ας πατιναρεις και λιγο τα κολοδισκακια.
το σωστο ειναι ο αρχαριος να δει ολους αυτους του τροπους να παει σε καποια ευκολη ανηφορα και να τους κανει ΟΛΟΥΣ εξασκηση ωστε αν σταματησει καπου που στο αριστερο του ποδι εχει γκρεμο και πρεπει να κατεβασει ντε και καλα ποδι δεξι αλλα ο μπροστινος γλυστραει και τον παιρνει πισω τοτε να μπορει να φαει λιγο τα δισκακια του και να μην τσακιστει.
στο κατω κατω το πατιναρισμα λιγο πανω απο το ρελαντι τους κλανει τα @@ των δισκων.
εδω αντεχουν και παραπανω απο 15κ κανωντας σουζες και εκκινησεις σε φαναρια.
που τον αφηνεις και ξεκιναει την μηχανη με ενα καρο χιλιαδες στροφες.
στο κατω κατω ποσο πανε τα δισκακια?
αντε 40-140
ακομα και αν τα ετρωγες με την μια σε εκεινη την ανηφορα θα ηταν καλυτερο απο το να φυγεις και να σπασεις διαφορα στην μηχανη η χειροτερα να παθεις και εσυ τπτ.
να συμπληρωσω και εναν αλλο τροπο τον οποιο χρησημοποιω οταν σταματαω (αλλα για πανω απο κανα λεπτο) σε ανηφορα.
σταματαω με ταχυτητα 1η μεσα και σβηνω καθομαι με δυο ποδια κατω οσο γουσταρω δε πα να φυσαει δε πα να με σπρωχουν γιαγιαδες...
οταν ειναι να φυγω αναλογα η δεξι ποδι στο φρενο η μπροστινο μιζα αφηνω συμπλεκτη και εφυγα...!!
Ωραιος!! και ενα βιντεακι
http://www.youtube.com/watch?v=JIuFME-9xr0
http://www.youtube.com/watch?v=rqIRRwHJ_So
ισως θα ειχε ενδιαφερον να καναμε τετοια ερασιτεχνικα βιντεακια..
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.